רוצים לקנות באתר AliExpress? כך תעשו את זה נכון!

סביר שכבר שמעתם על AliExpress. כאשר נחשפים לעולם אתרי הקניות, אי אפשר לפספס את הלהיט המתמשך הזה. אז אם אתם מעוניינים להתחיל ולנסות אותו בעצמכם, מהיכן מתחילים? מה חשוב לדעת? אילו טיפים יסייעו לכם, להפיק מכך את המיטב? הנה כל התשובות החשובות, קצר ולעניין.

פשוט יותר באינטרנט ובעלי אקספרס

באופן טבעי, אנשים מחפשים תמיד לחסוך. אתרי קניות כגון עלי אקספרס מספקים גם מבחר מוצרים אדיר, בגישה נוחה, אך גם אפשרות משמעותית לחיסכון ניכר. יש דרכים רבות להשיג חסכון כזה. תוכלו למשל לקבל באתר יאללה תביא קופונים למבחר חנויות בולטות באינטרנט, כולל עבור אתר עלי אקספרס. גם בעולם הפיזי ניתן להשוות מוצרים בחנויות השונות. אך הדבר כרוך לעתים בטרחה רבה ולא תמיד מעשי לפעול בהתאם, אך באינטרנט הכול פשוט יותר.

כיצד לאתר במהירות את מה שאתם מחפשים? 

באתר גדול כל כך, כמו בשיטוט בקניון ענק, המבחר נהדר אבל גם מסבך. לכן, חשוב להיות מיומנים בהתמצאות מהירה. בין השאר, כדאי לפעול כך:

  • לגלוש מהמחשב – להשתמש באתר דרך מחשב שולחני. לא מטאבלט (שבו אין מקלדת נורמלית והצג קטן) ולא מסמארטפון (שעוד יותר גרוע מבחינות אלה).
  • לגלוש בעברית – אם אנגלית פחות נוחה לכם, יש לעלי אקספרס גם גרסה בעברית (he.aliexpress.com).
  • תפריטים וחיפוש – יש שתי דרכי איתור מוצרים, בהן כדאי לרכוש מיומנות. האחת היא דרך תפריטי המוצרים. השנייה היא דרך מנגנון החיפוש וזהו מנגנון שימושי ביותר. ניתן לסנן ולסדר בו את התוצאות בדרכים רבות, כולל דירוג המוצרים או הגדרת טווח מחירים.
  • למצוא את המחיר המתאים ביותר – ניתן לחפש באופן יזום הנחות, מבצעים, מחירי חיסול וכדומה. אם תרשמו לניוזלטר של עלי אקספרס, תקבלו גם דרכו מידע על מבצעים חדשים שבעזרתם ניתן לחסוך.

אגב, בכניסה חוזרת לאתר עלי אקספרס, האתר יתאים את התצוגה מבחינות מסוימות להיסטוריית השימוש שלכם בו. זה אומר בין השאר, פרסומות והצגת מוצרים שבהם אתם עשויים להתעניין.

ממה וכיצד להיזהר?

בקניות באופן כזה, כדאי לסגל לעצמכם הרגלי זהירות שונים, כולל הבאים:

  • זול מדי עשוי להיות יקר – לעתים מוצאים באתר עלי אקספרס "מציאות" אטרקטיביות מבחינת המחיר. אך לעתים, המחיר הזול נובע מסיבות שלא ידועות לכם, שמשנות את התמונה. אולי הן מפורטות במידע על המוצר ואולי לא. כמובן, מה שנראה מצוין בתמונה באתר, עשוי להיות בפועל פחות טוב במציאות.
  • זהירות מ"הלם חשבונית" – בכדי שלא תופתעו מהמחיר הסופי של ההזמנה שלכם, חשוב לזכור שסכום מחירי המוצרים בסל הוא לא העלות הסופית. עשויות להתווסף לכך עלויות משלוח, מע"מ, מכס ומס קניה.
  • לטפל במחלוקות בהקדם – ברכישה של מוצר שאתם לא רואים ישירות, ממוכר שאתם אולי פוגשים לראשונה, עשויות להיות באופן טבעי מחלוקות. מומלץ לטפל בהן בהקדם, בזריזות ובטאקט. ראשית מול המוכר ואם זה לא נפתר, בבירור מול עלי אקספרס (ראו Open Dispute באזור My Orders).
  • לשים לב להתקדמות ההזמנה – תוכלו לבדוק את מצב ההזמנה שלכם (באזור My Orders) ואף לעקוב אחר מצב כל משלוח (עם קוד מעקב משלוח). לעתים קרובות הזמנות עלולות להתעכב, ולכן חשוב שתעקבו אחר מצב ההזמנה שלכם.

לסיכום

אם תלכו לפי הטיפים האלה לרכישה באתר AliExpress, תדעו שאתם משיגים דרכו בדרך כלל את עסקאות הרכישה הטובות ביותר שניתן. 

מאמרים אחרונים

רותם סלע בראיון של גיא פינס

נגישות